A l’Abril de 1999 es va constituir el col•lectiu Gent pel Progrés de Tiana integrat per persones definides per ser progressistes, catalanistes, ecologistes i políticament independents, més els afiliats locals d’ICV . La denominació pròpia vol significar clarament la sobirania de l’assemblea local i el predomini de les persones independents. A partir del 2007 ens vam constituir en una formació política independent denominada Entesa pel Progrés Municipal.
dissabte, 1 de juny del 2013
dijous, 25 d’abril del 2013
A LA CUA, A L'OMBRA I AL CONGELADOR
En plena societat de
la informació l’Ajuntament és a la cua
de la transparència informativa. El web, una eina que no ha millorat, no
actualitza continguts importants i part s’han suprimit. El butlletí informa
menys i la situació de la ràdio és prou coneguda. Urgeixen solucions. Sense
informació completa i canals de participació, a la ciutadania se la tracta
només com un “contribuent”.
El govern a l’equador
del mandat no té clars els seus objectius, i sovint improvisa. És difícil
pensar que els partits que donen suport el govern puguin pactar “un programa
comú”. Però sense fer-ho oficial (el regidor del PP que dóna la majoria sembla
un Tinent d’Alcaldessa a l’ombra),
PSC, ERC i PP sistemàticament han anat
adoptant conjuntament les decisions en temes cabdals (pressupostos, ordenances,
preus, serveis) amb criteris propis d’aquest darrer: malentesa “austeritat” com
a objectiu principal, reducció de serveis i puja de preus públics, nova
fiscalitat (ni progressiva ni amb finalitat ecològica).
Recentment, el govern
ens ha comunicat (sense debat) on destinarà el milió d’euros per inversions provinents
de Diputació i Àrea Metropolitana. Principalment actuacions de via pública, com
la peatonalització del C. del Centre i l’arranjament de la Placeta de
l’Església.
No hi ha resposta de
perquè no s’inclou solucionar el greu problema de mobilitat que té el centre. En
el mandat anterior es van adquirir terrenys per connectar Pg. Vilesa i Av.
Albéniz, amb una reserva pressupostària de 200.00€ per iniciar les obres, que
el govern ha destinat a altres actuacions. Amb només una part del pressupost ara
presentat podria realitzar aquesta actuació.
És de sentit comú que
abans de “peatonalitzar” es solucioni el problema principal del nucli antic.
Ara que els terrenys són municipals, perquè es posa al congelador el projecte? El projecte del 2010 està al web
municipal. Evidentment, els “nous” no hi consten.
dimecres, 3 d’abril del 2013
INFORMAR NO COSTA RES
En el Ple de febrer del 2013 vam
preguntar al govern sobre el cost del Festival literari Tiana Negra celebrat
per primer cop els dies 25 i 26 de gener i també si es faria pública la memòria
del festival. En aquell moment ens van respondre que no tenien totes les
factures per saber exactament el cost i que en el moment que tinguessin la
informació ens ho comunicarien.
En el Ple de març i donat que
encara no haviem rebut cap comunicació al respecte, vam tornar a preguntar, i
se’ns va remetre a la reunió del Consell de Cultura que es va celebrar el
dimarts segúent el 12 de març. Tampoc en aquesta espai de participació vam
rebre la informació sol·licitada.
Avui 3 d’abril encara no s’ha fet públic el cost del festival.
Avui 3 d’abril encara no s’ha fet públic el cost del festival.
Al darrera de qualsevol projecte hi ha un pressupost. I si en aquest cas es
va qualificar de “low cost” és que estava quantificat. Per tant ja es podia
haver informat a l’hora de presentar el projecte.
I tothom entén que encara que no es disposi de totes les factures d’un
projecte ja realitzat, es poden valorar i fer públics amb força detall i
concreció els aspectes econòmics, d’ingressos i despeses del festival.
Sobta per
tant, la decepció i disgust manifestats per la Sra. Blasco, el Sr. Gost i la
Sra, Pujol, per haver fet una pregunta com aquesta, i per la nostra insistència
en reclamar informació, documentació i publicitat en aquest i tots els
assumptes que afecten la ciutadania.
És la
nostra obligació i responsabilitat i ho saben, i ens ho recorden sovint votants
nostes, però també altres veïnes i veïns de Tiana.
dimarts, 2 d’abril del 2013
MOCIÓ SOBRE ELS MITJANS D’INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ MUNICIPALS DE TIANA
El 13 de
setembre del 2011 el nostre grup va sol·licitar en moció a aquest Ple la
constitució del Consell
Consultiu i Assessor del Mitjans de Comunicació Municipal, com a òrgan consultiu
i de participació per donar compliment als reglament i als acords del Ple,
moció que va ser rebutjada per la
majoria que dona suport al govern.
El 3 d’abril
del 2012 vam presentar una nova moció en relació al mateix tema proposant en un
dels punts un acord per a la convocatòria d’una comissió especifica, per tractar sobre
la política de mitjans de comunicació local. Moció que també va ser rebutjada.
Atès que en el
Ple de 5 de febrer del 2013, en el debat en relació a la nova situació de Ràdio
Tiana després de la baixa de la seva directora, el portaveu del govern va
manifestar que en aquest moments, per aquestes circumstàncies i també pels
diversos canvis que s’estan implementant en les plataformes tecnològiques,
s’obre un oportunitat per a convocar els grups municipals, per treballar i
avançar de manera compartida cap a un nou model.
Atès que el
govern va manifestar que ja havien iniciat contactes amb professionals locals
dels mitjans informatius i que fins i tot ja tenia algun projecte sobre la
taula
Atès que en el
decurs d’aquests quasi dos anys tant govern com oposició hem coincidit en la
importància d’arribar a un consens entre els grups municipals per establir
mecanismes per a garantir el funcionament democràtic, transparent, plural, eficaç i eficient del tots els
mitjans públics en les seves funcions informatives, de comunicació i
participació ciutadana.
El Grup
municipal de Gent pel Progrés de Tiana, proposa al Ple municipal el següents
acords:
Primer.-
Convocar durant el mes d’abril d’enguany els representants dels grups
municipals per establir un calendari, un guió de treball i un protocol de transparència, publicitat i participació per
a l’elaboració d’un Pla de Comunicació i revisar el Reglaments d’Organització i Funcionament del Servei
Públic de Comunicació Audiovisual i del Servei Institucional de Comunicació de
Tiana vigents.
Segon:
Convocar a continuació i al més aviat possible una comissió especifica de
mitjans d’informació i comunicació públics, formada per representants dels grups
municipals, de tots els consells de participació, dels serveis tècnics de
l’ajuntament i que compti amb l’assessorament de professionals dels mitjans,
per a l’elaboració del Pla de Comunicació de Tiana, així com la implementació
en els mitjans i en la situació actuals dels
requeriments mínims per al compliment de les seves funcions informatives
amb eficàcia, eficiència i la màxima
transparència.
Tiana, a 21 de març del 2013
dimarts, 12 de març del 2013
INFORMACIÓ, PARTICIPACIÓ I DEBAT
Està
bé que el govern informi i faci la seva valoració de la situació
econòmica i financera en una sessió pública i oberta a les preguntes i
al debat amb la ciutadania
Sabem que moltes persones de Tiana
valoraran també que en el mateix acte s’informés i es pogués preguntar i
debatre sobre altres temes relacionats i molt importants, per exemple:
- Impostos i noves taxes de recollida de les escombraries
- Situació de la promoció d’habitatges de lloguer social: bases i preus
- Procés de participació “Tiana ets tu” posada en comú de les propostes i resultats a l’abast i compartits per tot el poble
- Sobre les pioritats de les inversions pels propers anys
- Sobre la situació actual de Ràdio Tiana i el Pla pels mitjans de comunicació públics de Tiana
I després de quasi dos anys sobre un pla de govern, un pla de mandat
diumenge, 3 de març del 2013
MODIFICACIÓ PLA PARCIAL CREU DE TERME: MÉS PISOS? A BENEFICI DE QUI?
Per Decret d’Alcaldia
s’ha aprovat inicialment una Modificació del Pla Parcial del Sector Creu de terme
que té per objecte l’increment del nombre d’habitatges previstos, passant de
342 a 377. És a dir, 35 habitatges més.
L’Alcaldia ha acceptat
la proposta de part dels promotors privats que argumenten que, en l’actual
conjuntura econòmica, s’han de fer pisos més petits per a que siguin més
assequibles econòmicament.
Aquí hem de dir que,
aquests promotors, en comptes d’ajustar els preus el que volen és senzillament fer més habitatges. A ningú
s’escapa que més habitatges suposen més valor, i que, a més, el m2 construït és
més car proporcionalment com menor és la superfície de l’habitatge.
És cert que els temps
actuals són diferents als que van veure l’aprovació del Pla parcial Creu de
Terme l’any 2006. Però entenem del tot injustificable que l’única previsió sigui incrementar la
rendibilitat pels promotors. Perquè no incrementar l’habitatge social?
Gent pel progrés de
Tiana, ha presentat al·legacions en el tràmit d’informació pública del Pla (el
contingut del qual no ha estat publicat
al web, ni ha estat objecte de cap acte informatiu a la ciutadania) en el qual
exposem:
Manca de valoració de l’interès
públic: en l’expedient no
consta acreditat ni valorat l’interès públic de la proposta, i per tant, no
està justificada l’aprovació inicial.
Manca d’adequació de les zones
verdes i equipaments a l’increment de població previst: a l’augmentar-se el nombre d’habitatges això
comporta un increment de població (al menys de 70 habitants) i, per tant de
necessitat de zones verdes i equipaments. La Llei exigeix que s’hagi
d’augmentar les zones verdes i equipaments en 10 m2 per cada nou habitatge i
això el Pla no ho contempla.
Manca d’avaluació dels canvis en
la mobilitat: Aquests 35
habitatges més també comporten que, com a mínim, s’hagi de preveure 35 cotxes
més. També des de l’aspecte de la mobilitat (i més tenint en compte la situació
de l’Escola) s’hauria d’haver actualitzat l’Estudi de mobilitat generada del
Pla inicial de l’any 2006, i això el Pla no ho contempla.
Manca de transparència de
l’increment de la rendibilitat econòmica pels promotors: l’increment
del nombre d’habitatges comporta un increment de la rendibilitat a favor de
determinats promotors. En el pla no es valora aquest increment. La Llei exigeix
que es valori aquest increment, i si existeix un increment de valor s’hagi de
compensar a l’Ajuntament atenent que, a més població, més serveis haurà de
prestar. Això no es contempla en el Pla.
Per tot això, entenem el Pla infringeix la Llei, amb greu perjudici pels
interessos públics, i hem sol·licitat es deixi sense efecte. Per poder valorar
l’interès públic de la proposta, primer aquesta ha de ser conforme a la Llei.
Per a nosaltres, és difícilment justificable incrementar el nombre
d’habitatges en aquesta zona, ja que el Pla de 2006 ja comportava una
densificació excessiva en relació a l’entorn residencial de densitat baixa i
atenent a les característiques topogràfiques i de vialitat de la zona.
Però si a més això es fa per la porta del
darrera i sense complir les exigències legals, entenem que ens trobem davant
d’una actuació que requereix no només el seu aclariment si no la seva retirada
immediata.
LA PROMOCIÓ D’HABITATGES DE LLOGUER SOCIAL A CAN GAIETÀ: UN ENDARRERIMENT INJUSTIFICAT.
En compliment del
Pla Local d’habitatge, aprovat l’any 2010, i previ Acord del Consell municipal
de l’Habitatge de febrer de 2011, el Ple municipal va acordar l’any 2012
ampliar els col·lectius beneficiaris dels habitatges públics en règim de
lloguer (habitatges dotacionals) al municipi que es van començar a construir
l’any 2010 al carrer Can Gaietà.
Es tracta de 68
habitatges de 1, 2 i 3 habitacions que estan destinats a empadronats en el
poble amb necessitats d’habitatge (als joves menors de 35 anys que es preveia
inicialment s’hi han afegit altres col·lectius com són les famílies
monoparentals i els majors de 65 anys), per tal d’adequar l’oferta d’habitatge
social a les necessitats socials.
Els habitatges
estan finalitzats però no s’ha fet públic encara les condicions econòmiques
d’accés (ingressos màxims i mínims) ni els preus de la renda.
En el Consell
Municipal celebrat el mes de juliol de 2012 es van analitzar les condicions
d’accés, però va quedar pendent la fixació dels preus de lloguer mensual atès
que es considerava excessiu i mancat de justificació el preu proposat per
l’empresa gestora.
Mig any després
veiem amb preocupació com s’endarrereix la posada a disposició de la ciutadania
d’aquest servei, tant necessari en les actuals circumstàncies econòmiques.
L’aparició d’un
anunci d’aquests habitatges en un web immobiliari, sense previ coneixement del
Govern, és un fet que ha enrarit més la
situació al no constar-hi el requisit de l’empadronament al poble.
Urgeix fer
públiques les condicions i el calendari de sol·licituds per oferir el més aviat
possible aquest servei als que el puguin necessitar.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)