Per Decret d’Alcaldia
s’ha aprovat inicialment una Modificació del Pla Parcial del Sector Creu de terme
que té per objecte l’increment del nombre d’habitatges previstos, passant de
342 a 377. És a dir, 35 habitatges més.
L’Alcaldia ha acceptat
la proposta de part dels promotors privats que argumenten que, en l’actual
conjuntura econòmica, s’han de fer pisos més petits per a que siguin més
assequibles econòmicament.
Aquí hem de dir que,
aquests promotors, en comptes d’ajustar els preus el que volen és senzillament fer més habitatges. A ningú
s’escapa que més habitatges suposen més valor, i que, a més, el m2 construït és
més car proporcionalment com menor és la superfície de l’habitatge.
És cert que els temps
actuals són diferents als que van veure l’aprovació del Pla parcial Creu de
Terme l’any 2006. Però entenem del tot injustificable que l’única previsió sigui incrementar la
rendibilitat pels promotors. Perquè no incrementar l’habitatge social?
Gent pel progrés de
Tiana, ha presentat al·legacions en el tràmit d’informació pública del Pla (el
contingut del qual no ha estat publicat
al web, ni ha estat objecte de cap acte informatiu a la ciutadania) en el qual
exposem:
Manca de valoració de l’interès
públic: en l’expedient no
consta acreditat ni valorat l’interès públic de la proposta, i per tant, no
està justificada l’aprovació inicial.
Manca d’adequació de les zones
verdes i equipaments a l’increment de població previst: a l’augmentar-se el nombre d’habitatges això
comporta un increment de població (al menys de 70 habitants) i, per tant de
necessitat de zones verdes i equipaments. La Llei exigeix que s’hagi
d’augmentar les zones verdes i equipaments en 10 m2 per cada nou habitatge i
això el Pla no ho contempla.
Manca d’avaluació dels canvis en
la mobilitat: Aquests 35
habitatges més també comporten que, com a mínim, s’hagi de preveure 35 cotxes
més. També des de l’aspecte de la mobilitat (i més tenint en compte la situació
de l’Escola) s’hauria d’haver actualitzat l’Estudi de mobilitat generada del
Pla inicial de l’any 2006, i això el Pla no ho contempla.
Manca de transparència de
l’increment de la rendibilitat econòmica pels promotors: l’increment
del nombre d’habitatges comporta un increment de la rendibilitat a favor de
determinats promotors. En el pla no es valora aquest increment. La Llei exigeix
que es valori aquest increment, i si existeix un increment de valor s’hagi de
compensar a l’Ajuntament atenent que, a més població, més serveis haurà de
prestar. Això no es contempla en el Pla.
Per tot això, entenem el Pla infringeix la Llei, amb greu perjudici pels
interessos públics, i hem sol·licitat es deixi sense efecte. Per poder valorar
l’interès públic de la proposta, primer aquesta ha de ser conforme a la Llei.
Per a nosaltres, és difícilment justificable incrementar el nombre
d’habitatges en aquesta zona, ja que el Pla de 2006 ja comportava una
densificació excessiva en relació a l’entorn residencial de densitat baixa i
atenent a les característiques topogràfiques i de vialitat de la zona.
Però si a més això es fa per la porta del
darrera i sense complir les exigències legals, entenem que ens trobem davant
d’una actuació que requereix no només el seu aclariment si no la seva retirada
immediata.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada